Головна » Файли » Власні розробки » Українська література 9 клас |
[ · Скачати дистанційно (3) ] | 07.10.2017, 11:24 |
УРОК-ДОСЛІДЖЕННЯ з української літератури КЛАС: 9 ТЕМА: Т.Г. Шевченко - геній українського народу, творець національної спадщини. МЕТА: показати велич і неповторність творчої спадщини Т.Г. Шевченка, його значення для розвитку української літератури, історії; дослідити мало відомі факти життя митця ; перевірити набуті учнями знання з теми розвивати естетичні смаки школярів, уміння працювати у групах;виховувати любов до рідної землі, свого народу, його мови і культури. ЕПІГРАФ: Він належить до тих людей-світочів, що стають дорослими для Всього людства і що в пошані... Знаходять своє безсмертя. Олесь Гончар ХІД РОБОТИ І.Енергетичний ланцюжок мотиваційних резервів.1 . Вступне слово вчителя. Нас просто не існує без Шевченка. У ньому вся наша історія, все буття, всі мрії. Магія Шевченківського слова незбагненна. І сьогодні, діти, ми з вами на дещо незвичайному уроці продовжуємо розмову про Кобзаря, про його велич, майстерність, геніальність. « Літературна розминка» допоможе зробити перший крок. 2. Гра «Закінчи речення» Діти, я зачитую початок речення, а ви його закінчуєте ланцюжком. 1 .Т.Г. Шевченко - це .. .(геній, пророк, художник...) 2.Моя улюблена поезія митця.. .(назвати і зачитати напам'ять уривки з творів). II. Мотивація навчання школярів Оголошення теми уроку. Зчитування та обговорення епіграфа. 3. Мету і завдання уроку зачитують учні ( Робота з міні-підручником). - Як ви вже звернули увагу аркуші мають дві колонки: 1- цілі уроку; 2 - мої висновки. Я пропоную вам зробити тут свої записи в кінці уроку. III. Основна робота на уроці. 1 . Слово вчителя. «Чи обов'язково доля Шевченка мала бути тяжкою і трагічною?» - таку проблему поставимо сьогодні в класі. Що ж вона таїть у собі? Щоб більш прозорим зробити питання, проведемо словникову роботу (робота з тлумачним словником). Доля - хід подій, збіг обставин, незалежних від бажання, волі людини.
Трагічна (трагедія) - нещастя, страшна подія, тяжке переживання. Занотуйте, будь ласка , у міні-підручниках свої запаси. - Щоб набратися позитивної енергії і налаштуватися на хвилю творчості 2.Пояснення основної роботи. Наш клас сьогодні поділений на групи: Біографи , Літературознавці, Мистецтвознавці. Міні - колективи мали випереджене домашнє завдання. Зараз кожна група розповість про своє дослідження. Після виступу кожного на аркушах записуємо свої висновки з приводу проблеми уроку. Папірці закріплюємо на дошці, імітуючи промінці сонця.( Метод «Снігова куля»). Першою виступає група «Біографи» ( учні освітлюють свою роботу у проектній формі «Родинне дерево Шевченків»). План виступу 1. Гілки Шевченкового роду. «... З його вийде або щось дуже добре, або велике ледащо...» Вікторина «Основні дати життя». - Прослухавши виступи учнів, діти, ви можете задати питання з теми, яку щойно прослухали. А зараз заповнимо аркуші-промінці і закріплено їх на дошці. Варіанти виступів: 1.Майбутнє закладається у дитинстві: риси характеру, погляд. 2.Суспільне становище родини: бідність злидні. З.У ранньому віці позбувся підтримки матері та батька. Слово вчителя. - Шевченко ввійшов у літературу саме тоді, коли почалося стрімке відродження План виступу 1. Трагедія українського народу у творах митця ( виступ лідера групи ). Розгадування кросвордів з теми. Виконання пісні. Тестові завдання. Прослухавши виступ, кожна група робить висновки і формулює відповіді на аркушах-промінцях. Варіанти відповідей: 1 . Описував себе і своє життя у творах. 2.Твори Шевченка - душевний неспокій життя.
Слово вчителя. - Не можемо не згадати ще про один талант генія. З юних літ у Тараса Шевченка виявились неабиякі здібності до малювання. Марив художницькою долею, бачив себе тільки в мистецтві. « Мистецтвознавці» провели свої дослідження і зараз поділяться висновками. План виступу 1. Репродукції картин Тараса Шевченка. Словесне художнє малювання. Вікторина « 3 якого твору». Інсценування «Викуп з кріпацтва». Після роботи учні заповнюють висновки, оформлюючи їх на аркушах. Варіанти відповідей: 1. Змальовує тяжкі моменти життя українців. Твори - картини. Відтворював картини особистого життя («Батькова хата»). IV. ПІДСУМКИ УРОКУ. 1. Слово вчителя. - Виступи кожної групи були цікаві, змістовні, емоційні. Та повернемося до «Чи обов'язкова доля Т.Г.Шевченка мала бути тяжкою і трагічною?» У цьому нам допоможуть нотатки-висновки, над якими ви працювали впродовж цього уроку. Підсумуємо матеріали досліджень.(Учні роблять висновки, використовуючи «Снігову кулю»). А на завершення заповніть таблицю «Мої висновки» у довільній формі. 2.Рефлексія. Оцінка заняття в емоційному і змістовому аспектах. Використовуємо метод «Мікрофон по колу». Кожна група відповідає на своє запитання: 1 група - сподобалось - не сподобалося. 2 група - було добре - було погано. Чому? 3 група - навіщо нам потрібні цізнання? Оцінювання. - Я пропоную лідерам груп оцінити своїх товаришів за класну та дослідницькому V. Домашнє завдання. Підготуватися до письмового твору за творчістю Т.Шевченка | |
Переглядів: 421 | Завантажень: 66 | |
Всього коментарів: 0 | |